maanantai 24. lokakuuta 2011

Nuokko 2011 –projektin journalistiopiskelijat esittäytyvät



Tuomas Jääskeläinen

Olen 24-vuotias kirkkonummelainen. Opiskelen toista vuotta Haaga-Heliassa
journalismia. Nuokossa olen mukana siis toimittajana. Projektiin lähdin mukaan
yleisestä kiinnostuksesta tietotekniikkaan. 

Kirjoittamisen sivussa kiinnostuksen
kohteet liittyvät musiikkiin ja urheiluun. Näihin aihepiireihin liittyy myös erityisesti
journalistista kiinnostusta."

Henna Laitinen, 20-vuotias Haaga-Helian toimittajaopiskelija. 

Lukion jälkeen muutin Englantiin yhdeksäksi kuukaudeksi. Siellä työskentelin leipomokahvilassa. Itse asiassa työskentelen tälläkin hetkellä leipomokahvilassa opintojen ohella.

Haaga-Heliaan päädyin hieman vahingossa. Olen aina tykännyt kirjoittaa ja koulussa pärjännyt äidinkielessä. Kun ystäväni sitten sattui vahingossa löytämään toimittajalinjan, hain samantien kouluun.
Oikeastaan olen melko suunnitelmallinen (ja älyttömän tunnollinen) ihminen, joten äkkinäiset päätökset - kuten Englantiin lähtö tai opintojen aloittaminen – eivät ole minulle luonteenomaisia tai helppoja.

Toisaalta innostun myös helposti asioista ja Nuokko-projekti on ollut hyvin jännittävä. Sen aikana olen
oppinut reagoimaan nopeasti asioihin, jotka ovat sitä vaatineet. Myös itsenäistä työskentelyä on projektissa
tullut treenattua. Mielenkiintoinen kokemus siis.

Samuli Launonen
 
Olen 31-vuotias leffahullu toimittajaopiskelija. Ennen korkeakouluopintojen
alkamista ehdin tehdä lehtitöitä viisi vuotta, päätyöllistäjinäni muutama
lehtitalo.

Elämäni suuria rakkauksia ovat kaikkien vuosikymmenien elokuvat, musiikki,
elokuvat, ihmiset, elokuvat, matkustaminen ja elokuvat. Niistä kirjoitan ja
puhun vaikka maailman tappiin. Yritän pitää katseen avarana kaikkialla
maailmassa, tuli vastaan mitä vain.

Nuokossa olen ollut mukana laatimassa päivityksiä sosiaaliseen mediaan sekä
blogiin. Kirjoitin myös Nuokkoon Hetkyn esittelyn.

Tarja Hartman

 Nuokossa olen mukana kiinnostukseni ja taustani vuoksi. Opetin kaupallisia aineita ja tietotekniikkaa yläasteella 17 vuotta, lisäksi olin Tiekessä (Tietotekniikan kehittämiskeskus) tietotekniikan A- ja AB-ajokortin kehittämistyöryhmässä sekä Keski-Uudenmaan verkkokoulun kehittämistyöryhmässä, joten tietotekniikka on ollut ja on yhä luontainen osa elämääni. Nuokossa esittelin DreamBrokerin.

Toimin toimittajaopintojeni ohessa parin lehden päätoimittajana ja Haaga-Heliaan tulin oppimaan lisää lehden toimittamisesta ja hyvien juttujen kirjoittamisesta. Harrastan valokuvausta ja purjehdusta.

Ossi Mansikka 
 
Opiskelen journalismia HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulussa toista vuotta.
Olen tietotekniikasta kiinnostunut kirjoittajan alku ja suhtaudun mielenkiinnolla
liki pitäen kaikkeen. Liityin Nuokon toimittajaryhmään päästäkseen osaksi
tiukkaa projektityöskentelyä.



Tomi Eklund

Olen 21 -vuotias ja opiskelen vasta ensimmäistä vuotta journalismia Haaga-Heliassa, joten toimittajan CV:ni on toistaiseksi melko minimalistinen. Opintojeni aikana olen kuitenkin ehtinyt tehdä aikaisemmin projektijutun Rantapallo.fi -matkailusivustolle ja kirjoitella koulutusohjelmamme verkkojulkaisuun. Kokemusta kertyy siis tasaista vauhtia.

Nuokon pariin minut veti lähinnä kiinnostukseni tietotekniikkaa kohtaan. IT:n ja matkailun ohella minua kiinnostavia aihepiirejä ovat mm. politiikka, teknologia ja valokuvaus.

Henni Laitinen

Olen 22-vuotias toimittajaopiskelija Haaga-Helia ammattikorkeakoulusta. Pidän syysmyrskyistä, helteestä, pitkistä ja rauhallisista metsälenkeistä sekä tummasta suklaasta. Inhoan liian pitkää talvea, hiihdon katsomista tv:stä ja sitä tunnetta, kun huomaa auton häiriömerkkivalon syttyneen. Vapaa-aikani vietän ystävieni ja koirani kanssa sekä lukien, kirjoittaen, ratsastaen ja uiden.

Päivitän Facebookia säännöllisen epäsäännöllisesti, enkä oikein koskaan ole oppinut tuntemaan Twitterin hienoutta. Silti olen ehdottomasti sitä mieltä, että sosiaalisen median kenttää täytyy kehittää, koska palvelut ja ihmisten välinen kanssakäyminen siirtyy sinne yhä enemmän.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti